Centre Cultural Castellut

Actualitat sobre el grup de senderisme del Centre Cultural Castellut

GR 33 - Biar Banyeres-8

Les Rutes del Centre: GR 330 – Biar-Banyeres de Mariola (l’Alcoià) – 27.6.21

Última excursió del trimestre, ja començat l’estiu. Després de l’etapa Castalla – Biar, continuem aquest GR senyalitzat fa pocs anys en direcció nord. El punt d’inici el situem al santuari de la Mare de Déu de Gràcia, visitat ja en diverses ocasions. I és que les serres dels nostres voltants, per més recorregudes que les …

Les Rutes del Centre: GR 330 – Biar-Banyeres de Mariola (l’Alcoià) – 27.6.21 Llegeix més »

Les excursions del Centre continuen aquest diumenge a Banyeres de Mariola 1

Les excursions del Centre continuen aquest diumenge a Banyeres de Mariola

El Centre Cultural Castellut i Natura i Gent presenten el calendari per a l’últim trimestre de 2021.   Les excursions de la primavera d’hivern de 2021 seran al voltant de les comarques de Diània. Rutes que comencen aquest diumenge a Banyeres de Mariola i continuaran per l’Alcoià, La Safor, La Marina o a la Serrella …

Les excursions del Centre continuen aquest diumenge a Banyeres de Mariola Llegeix més »

Les Rutes del Centre: Riu Grande (Canal de Navarrés) – 13.6.21 2

Les Rutes del Centre: Riu Grande (Canal de Navarrés) – 13.6.21

En aquesta ocasió vam haver de matinar una hora més; el desplaçament era llarg i la calor se’ns venia damunt. I és que la primavera arribava a la fi i el sol anava a calfar de valent. Des de Quesa (Canal de Navarrés), vam prendre una carretereta en direcció als “Charcos del Río Grande o …

Les Rutes del Centre: Riu Grande (Canal de Navarrés) – 13.6.21 Llegeix més »

Les Rutes del Centre: Font del Molinar-Font de la Salut-Serreta Alcoi (l’Alcoià) 2.5.21 4

Amb una temperatura molt bona per caminar, deixem els cotxes prop del Molinar. Iniciem una baixada que ens du cap a la font del mateix nom. De seguida ens criden fortament l’atenció les restes d’edificis industrials que, en gran nombre, estan escampades al llarg dels primers centenars de metres d’aquest modest riu, així com l’espectacular …

Les Rutes del Centre: Font del Molinar-Font de la Salut-Serreta Alcoi (l’Alcoià) 2.5.21 Llegeix més »

Serra de Segària- Beniarbeig i Benimeli ( Marina Alta) 16-5-2021-10

Aparentment inexpugnable, d’aspecte nord-africà, la pujada a la Segària representava un repte per a nosaltres. La seua rostària la fa semblar desdenyosa, però calia anar-hi per tal d’emportar-nos múltiples sorpreses sobre ella.   Des de bon matí, la calor ja apretava. Des d’un camí agrícola que comença a Beniarbeig flanquejat per alguns xalets i bancals …

Les Rutes Del Centre: Serra de Segària- Beniarbeig i Benimeli ( Marina Alta) 16-5-2021 Llegeix més »

Cava Arquejada Montcabrer

Emocionats i amb una sensació un poc estranya, un petit grup ens vam decidir de fer una ruteta després de mesos d’eixides individuals o en parella. Vam anar amb el cotxe fins a la font de la Boronà, on vam començar a caminar per l’esplèndida cara est de Mariola. La font del Xop, la de …

Les Rutes del Centre: Font de la Boronà-Racó Llobet-Cava Gran-Montcabrer-Mas de Llopis – El Comtat- 28.3.21 Llegeix més »

Les Rutes del Centre: GR-330 Castalla Biar – 4.10.20 7

Les Rutes del Centre: GR-330 Castalla Biar – 4.10.20

Tenint en compte que aquesta anava a ser una excursió llarga, avançàrem l’eixida a les 7 del matí. Com fins fa uns anys, recuperem el costum d’introduir una etapa, en aquell cas del GR-7, i en aquest, del recentment senyalitzat sender GR-330, del qual seguirem fent propostes en el futur. De nit del tot eixim …

Les Rutes del Centre: GR-330 Castalla Biar – 4.10.20 Llegeix més »

Les Rutes del Centre: Barranc de Malafí (Comtat-Marina Alta) -8.11.20 8

Les Rutes del Centre: Barranc de Malafí (Comtat-Marina Alta) -8.11.20

Ens espera una gran ruta, de recorregut llarg i vistes espectaculars. Amb la tardor ja més avançada i matí fresc ens n’anem al diminut poble de Tollos, l’últim de la comarca del Comtat. Aconseguim deixar el cotxe al final d’un camí asfaltat ja a la capçalera del barranc de Malafí. Però no serà ací on …

Les Rutes del Centre: Barranc de Malafí (Comtat-Marina Alta) -8.11.20 Llegeix més »

Ja podeu consultar el calendari d'excursions per al primer trimestre de 2021 10

Ja podeu consultar el calendari d’excursions per al primer trimestre de 2021

El Centre Cultural Castellut i Natura i Gent han confeccionat un calendari d’excursions on cal destacar les excursions al Ponoig i el poblat iber de Segària. Encetem 2021 i deixem enrere un any marcat per la pandèmia de la Covid-19. No obstant aixó, nosaltres comencem un any farcit d’il·lusions i de muntanya. Les rutes començaran …

Ja podeu consultar el calendari d’excursions per al primer trimestre de 2021 Llegeix més »