dimarts, 19 de novembre de 2019

Centre Cultural Castellut

Les Rutes del Centre: Rambla de Puça-Pantanet-Barranc del Badallet – Petrer (Valls del Vinalopó) – 7.5.17

Dijous, 18 Maig 2017, 12:39 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Vam començar aquesta ruta des de Petrer; darrere mateix de la gran zona comercial hi ha una zona enjardinada, amb el riuet corrent a la vora; passem per davall de l’autovia sorpresos per la quantitat d’aigua que du la Rambla de Puça encara. Anem creuant el corrent d’aigua repetidament, aquesta presenta un estat òptim, neta i clara. Deixem enrere la perifèria de Petrer, amb alguns exemples de poc gust en alguna construcció, però amb les bones sensacions que ens produeix anar acompanyats de l’agradable soroll de l’aigua corrent. Restes de diversos molins queden ací i allà: el de les Coves, el del Pinxe, la Pólvora… El llit del barranc transcorre, profund, entre parets argilenques, una boniqueta font alegra la marxa; alguns fotogràfics saltets d’aigua ens animen. Prompte apleguem a una cascada considerable, molt bonica, a la vora d’un molí. Seguim un altre tros i apleguem al Salt, una caiguda d’uns quinze o vint metres d’allò més espectacular, amb la quantitat d’aigua que encara du la rambla. Estem a l’alçada del Molí de la Reixa ja, on hi ha un restaurant en la carretereta que baixa del Xorret de Catí. Allí mateix hi ha una cova a la vora del riuet –de la Lepra, ens diu un home major-… Allí l’aigua transcorre entre uns roques estriades i polides molt espectaculars. Una canalització d’aigua aboca al barranc l’aigua, formant una cascada d’allò més vistós. Parem a pegar un mos.

Reprenem el camí i ens allunyem de la pista cap a l’interior, la rambla s’eixampla, guanya vegetació i perd l’aigua superficial. A l’alçada del mas de la Gurrama, deixem la rambla que segueix cap a l’Esquinal i remuntem cap a l’espectacular barranc del Pantanet, que torna a dur aigua. Aquest és un racó d’una bellesa singular; a la part superior, el llit del pantà està reblit per la terra arrastrada al llarg dels anys. Creuem la carretera, ens refresquem a la font del Badallet que allí hi ha, que encara raja amb força i remuntem el barranc del Badallet, fins eixir d’ell en l’Administració, on quedem sorpresos perquè han derrocat el mas i no ho sabíem. El castanyer i la carrasca continuen allí, per sort. Seguim i en uns minuts apleguem al Xorret de Catí, a l’aparcament de l’hotel, on havíem deixat un cotxe pel matí i on acabem aquesta bonica ruta.