Centre Cultural Castellut

Maigmó

Les rutes del Centre: Riu Verd – Els Ullals-Terol 9.3.14

Maigmó

Vam començar l’itinerari on, fa un temps, estava la bassa d’Els Ullals, sobreeixidor natural de La Marjal d’Onil. Fins la depuradora està tot canalitzat; a partir d’allí hi ha una senda que acompanya el transcórrer de l’escassa aigua, almenys en aquests dies.

Restes molí

Al poc, apareixen les restes de l’antic molí dels Valor, després el de Roque, i altres dos més. Algun naixement d’aigua alegra la ruta i alimenta el riu. La destrossa d’oms causada per la malaltia és notable, però els xops estan a punt de brotar i trobem un exemplar de saüc.

Riu Verd

Deixem enrere l’autovia, creuem la carretera pel Pas Nou, La Parroja, Cabanyes; un parell d’assuts desvien l’aigua per aprofitar-la… Prop de la casa dels Pilars baixem al llit del riu i caminem per un frondós bosc de ribera. Restes d’altre molí (ja en són 5). Passem l’aiguabarreig dels rius Verd i d’Ibi i, a continuació, trobem un robust assut fet de carreus, inesperat i espectacular.

Riu Verd o Montnegre

La vegetació fa que hagem de rodejar i venim a eixir a La Rambla, molt a prop ja de Terol. Una fila d’aigua salada baixa des d’un pròxim naixement, un poc més amunt. I, ja en el nostre destí, creuem com podem el riu, ací ja més cabalós. Una cerveseta posa fi a un matí relaxant i molt agradable.

 
Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos