dimecres, 13 de novembre de 2019

Dilluns, 14 Desembre 2015, 10:08 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

2 Vall Guadalest 2015 Centre Cultural Castellut

La Vall de Guadalest deu tenir alguna propietat  màgica; mira que hem fet escapades per ella: pels cims, per vora riu, per barrancs, fonts, avencs, castells, penya-segats, poblets, pantà, pous de neu, masos,… -us estalviarem els adjectius per no fer-ho massa pesat-; el cas és que sempre ens deixa encantats, la seua bellesa, el seu equilibri no deixa a cap amant del nostre País indiferent. Doncs bé, aquest diumenge va mantenir l’alt nivell, encara que no vam fer cap cim ni cap barranc.

3 Vall Guadalest 2015 Centre Cultural Castellut

Vam començar a caminar a Benifato, encantador poblet, molt ben arreglat, amb explicació inclosa de l’amic Joan Ponsoda de l’anècdota de les tisores de “capar dimonis” que allí tenen. Vam enfilar costera amunt en direcció a la Font de Partagat, amb unes vistes magnífiques davant nostre. Abans de fer l’última pujada, ens vam desviar cap a la dreta, en direcció a Confrides. El castell d’Alfofra – de Confrides, de Benifato o La Cua del Bacallà-, imponent davant de nosaltres; anem circumval·lant-lo i no ens posem d’acord quin és el seu costat més espectacular (per mi és, segurament, un dels castells més espectaculars del nostre País, per la seua història, emplaçament i vistes que domina – i està en perill!-). Anem acostant-nos a Confrides, sense aplegar-hi. Fem un tros de carretera fins l’entrada cap a l’Abdet, que agafem; travessem el barranc del Fanalic, amb una vegetació riquíssima, i apleguem a l’Abdet, poble menudet, però molt arregladet, carrer de Dalt, de Baix, d’Enmig, la Costera,… els noms diuen molt de la realitat del poble. Al fons Castell de Guadalest, present al llarg de quasi tot el  matí des de diferents perspectives i sempre espectacular; un poc a l’esquerra Bèrnia, com un clau d’elefant; a la dreta la sempre poderosa Aitana.

4 Vall Guadalest 2015 Centre Cultural Castellut

Seguim, ara sempre cap avall, entre bancals no sempre cultivats, amb alguns exemplars d’oliveres i garrofers esplèndids, amb centenars d’anys de vida… Van unint-se barrancs i van alimentant el riu Guadalest –això i uns pous que aboquen les seues aigües al riu i que van a parar al pantà de Guadalest uns centenars de metres més avall- Travessem el riu i remuntem ara una mica fins aplegar al poble de Beniardà, fi de la nostra ruta. Però encara ens quedava alguna sorpresa, el barranc de Favara, magnífic, amb una vegetació esponerosa, amb un contrast de colors preciós, el llavador del poble, el mateix poble i… una olleta de blat que no va deixar ningú indiferent!

1 Vall Guadalest 2015 Centre Cultural Castellut

Plens, en tots els sentits, ens en vam tornar cap a casa agraïts per un dia tan complet.

Fins la pròxima!

Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos