diumenge, 08 de desembre de 2019

Dilluns, 31 Octubre 2016, 6:23 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

2-barranc-del-puntal-pelat

De bon matí ens ajuntem en una Castalla fantasma, la boira baixa li dóna un aire de pel·lícula de por, però en anar trobant-nos eixe factor queda en segon terme. Agafem els cotxes fins la casa del Portell, des d’on hi ha una vista privilegiada, amb tota la Foia coberta per la blanura… i nosaltres per damunt!

Comencem pel camí que es dirigeix a l’Escaló i, després d’un tros planet, comencem a pujar cap al colladet on trobem el camí que cresteja per tota la carena, no sense haver fet una paradeta en un mirador de la Foia que ens possibilita una vista preciosa de la nostra comarca, amb el sol matiner, la boira escampada i les serres sobreeixint per les vores… Xulíssim!

3-barranc-del-puntal-pelat

Anem ara cap avall pel camí, fins que apleguem a un punt on agafem una mitja senderola que es dirigeix a les caolles de Ramon, que estan plenes per les pluges recents. Ara tot consisteix en seguir el llit del barranc… Primer és estret i has d’anar buscant els passadors més assequibles, res de l’altre món. A poc a poc va eixamplant-se, s’ajunta amb altre que ve per la dreta, és un plaer caminar per un barranc un parell de dies després d’haver plogut, la terra fa una olor deliciosa, queden encara alguns tolls amb aigua, tot ben rentadet, hi ha alguns salts que hem d’esquivar, la noguerola –o cornicabra- va prenent el color groc propi de la tardor, ens sorprenen unes mates de poliol precioses, trobem a l’esquerra l’entrada d’un barranc potent; segueix eixamplant-se el nostre, sent ara més còmode i molt espectacular.

1-barranc-del-puntal-pelat

Després de fer la paradeta reparadora seguim i ens trobem, per la dreta el barranc del Salt de la Mula, el qual sumat al que anem fent donen lloc a la rambla de Puça, molt més ampla. La seguim fins que apleguem a la casa de Castalla, on fem una aturada i una xarradeta. Continuem cap al corral (aprisco posava en les manisetes que hi havia) del Manco de Castalla, i enfilem per tot el Puntal Pelat, per una senda ascendent que el recorre en la seua totalitat, fins que apleguem al caminet que cresteja tota la carena de l’Escaló. A mitjan pujada hem trobat el pastor amb el ramat i, com que estava comunicatiu, hem fet una agradable xarradeta amb ell.

3-barranc-del-puntal-pelat

Ja només queda tornar a pels vehicles pel mateix camí que hem fet a primera hora, després d’haver passat un matí d’allò més complet.