dimecres, 16 de octubre de 2019

Dimarts, 27 Octubre 2015, 17:30 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

1 Alt Guisop Cati

Aparquem els cotxes a la vora de l’hotel i agafem el camí que, deixant a la dreta la casa de l’Administració, es dirigeix cap a la Foradada, imponent crestall que s’alça d’est a oest i que és un gran atractiu per als escaladors. Ens acostem a l’ermiteta de Catí, modesta i vigilant del barranc de Xoli davant i de tota la vall que l’alimenta.

3 Alt Guisop Cati

Seguidament mamprenem la pujada, a trossos suaus, a trossos més empinada, que ens fa guanyar nivell progressivament, crestejant per la vora d’un dels paisatges més salvatges que podem trobar per les nostres serres, les Xumeneres. Amb vistes ja de l’Alt de Guisop fem una parada i decidim reposar forces; el lloc ho mereix, i les vistes també: el Maigmó a tocar, el mar al fons, Agost, el Cap de Sta. Pola, les salines, Asp, l’imponent Sit… tot un espectacle!

2 Alt Guisop Cati

Ja recuperats, seguim amunt per una senderola poc transitada que ens obliga a fer alguna trepadeta sense dificultat. En una estoneta estem al capdamunt; observem les vistes que tenim de 360º repassant els cims i pobles que podem contemplar i, relaxadament, comencem la baixada que ens du fins la casa del Carrascaret, restaurada recentment i que fa goig de veure. Tornem a lamentar que no es faciliten des de les administracions aquestes rehabilitacions, que li donen vida al camp. D’allí a l’hotel queda un passeig, baixem a la Font que, actualment, trau un bon Xorret… de Catí.

Fins la pròxima! Al Cocoll, a la Marina Alta!

Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos