diumenge, 08 de desembre de 2019

Dijous, 28 Abril 2016, 9:34 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

1 Surar de Pinet 2016

Encara que el Surar està en la Vall d’Albaida, vam optar per entrar-li des de Barx, a La Safor, ja que l’aproximació és més bonica. Així és que ens vam acostar fins a La Drova, molt a prop de Barx, i des de la font del mateix nom vam començar a caminar.

Teníem el Montdúver davant de nosaltres, però el vam deixar a l’esquena i vam encetar la marxa. D’entrada ens va cridar l’atenció la vegetació tan exuberant  i tan variada que hi ha per aquesta elevada valleta, i les crestes tan abruptes que la limiten. Una senda va fent possible que guanyem altura a poc a poc, enfilant-nos per un pas entre cingleres espectaculars. De sobte, a la nostra esquerra s’obri el barranc Tallat, profund i salvatge, que va a desaiguar cap al sud, al fons observem un tros de mar i, en aplegar un poc més avant, el Montgó i les seues planes, un espectacle preciós a aquestes hores, amb una llum magnífica. Un poc més avant, en un encreuament de sendes, fem una parada reparadora de forces.

Continuem i prompte agafem una pista que ens du al Surar de Pinet. Les primeres sureres –alzina surera- ens criden molt l’atenció. És un cas excepcional l’existència d’aquests arbres per aquestes latituds. Les seues bellíssimes corfes parlen per elles mateixa, anys i anys formant-se… Aparentment mai s’han explotat, estan sense tocar. Les vistes cap a la Vall d’Albaida són immillorables, des d’una perspectiva nova per a tots nosaltres.

2 Surar de Pinet 2016

Retornem fins l’encreuament anterior i enfilem cap al Pla dels Avencs, òbviament perquè són especialment abundants per aquest paratge. Anem ara en direcció nord, i ens trobem enfront la Casella, la Ratlla i Les Creus de Tavernes, serres que hem recorregut en anteriors excursions. Comencem a baixar fins un replanell on la senda s’enfila pel barranc de Manesa, i ací acabem de quedar-nos bocabadats per la vegetació tan rica i tan variada, pel cant de les aus, torna a haver sureres, carrasques, fleixos, pins, falgueres, mare-selves, galzerans, esbarzers,… Turmes, pets de llop… Una espècie de selva mediterrània que ens deixa plens de sensacions i que ens aboca damunt de Barx, des d’on remuntem fins a La Drova per replegar els cotxes. Una saborosa paella de verdures ens espera i ens acaba d’arreglar el dia.

Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos