divendres, 06 de desembre de 2019

Les rutes del Centre: Alt de Camara – Elda (Les Valls del Vinalopó) 8.3.15

Dijous, 12 Març 2015, 9:41 | Categoria : Actualitat
Tags :

Vam començar la ruta en un replà entre l’Alt de Camara i les Penyes de Marín, on hi ha una escola d’escalada d’Elda. Passat un tros de solana, escàs de vegetació, ens vam endinsar en l’ombria, totalment diferent, amb una variada flora i molt poblada. Aplegats damunt del caseriu de Camara, vam enfilar un barranquet amunt fins aplegar a un coll on la senda continuava ascendint cap al cim. La part superior és una cresta allargassada que acaba en una pujadeta fins el molló, 844m. discrets, però en un emplaçament únic, tot el Vinalopó als nostres peus, amb un horitzó retallat per les serres de Salines, la Replana, Maigmó, Sit,… i, al fons, el mar. Elda i Petrer als nostres peus, Saix i Salines darrere i Villena a la llunyania.

Un paratge molt enganyós, una elevació discreta però que, envoltat de terres molt baixes dóna una sensació de fortalesa. Un AVE, uns helicòpters, l’autovia… ens recorden que aquell ha estat un lloc de pas des de temps immemorial.
Refem la part superior de la senda i baixem cap a ponent, per on continuem la circular a l’Alt de Camara. Altra volta en la solana, ens dirigim per una senda al punt de partida.

Com no és massa tard, pugem a les Penyes de Marín, on hi ha molta gent practicant l’escalada, per la banda del sud, molt escarpada. Pugem al punt més alt d’aquest rocam tan diferent en les seues dues vessants, tallat i secallós a la solana i més suau i poblat de pins a l’ombria.
Un altre bonic indret del nostre País, relativament pròxim i a l’abast de tots els caminants.

Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos