dissabte, 21 de setembre de 2019

Centre Cultural Castellut

Les Rutes del Centre: Serrella-Pla de la Casa-Mallada del Llop-Canal de Blaconc – Comtat-Marina Baixa 26.2.17

Dimecres, 8 Març 2017, 7:21 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Sis anys després ja teníem ganes de repetir una excursió que, en el seu moment, ens va impactar molt, per la seua bellesa i dificultat. Així és que de bon matí ens vam dirigir al Port de Confrides, on ens esperaven uns companys. Vam enfilar per la pista i, als pocs minuts, vam deixar els cotxes i vam començar a caminar.

La pujada fins el primer cim, La Serrella o Recingle Alt (1359m) ens va servir per entrar en calor; les vistes, encara que conegudes no deixen de sorprendre’ns. Vora de trenta pobles es veuen des d’ací, encara que a la part baixa hi ha boira i ens en tapa uns quants; té a favor la vista de la Xortà i la Bèrnia sorgint com un clau de la boira… A continuació refem un tros de camí i enfilem entre un pinar de repoblació, deixant a la dreta la Penya de l’Heura, fins la Mallada de les Cigales des d’on baixem cap a la Font Roja, a la que no apleguem. Remuntem fins el Coll de Borrell des d’on ens acostem al Recingle Finestra –o Àfrica, per la similitud amb el contorn d’eixe continent- on reparem forces una estoneta.

Continuem des del Coll, remuntant una forta pendent que ens aboca a la part més elevada de la serra, el Pla de la Casa, encara amb racons nevats després de mes i mig, amb un pou de neu amb neu al fons, amb uns tallats que fan fredat… pugem al cim, de 1387m; fa un dia preciós i tenim mig País a l’abast de la vista, moments màgics!!!

Powered by Wikiloc

Comencem a baixar cap a l’est, deixem la baixada a Fageca i seguim per les Penyes del Collado, passem el Portet de Fageca i per la solana del Regall, anem pujant per les Covatelles fins que saltem a la carena que ens du suaument fins la Mallada del Llop (1360m). Després d’un petit descans, comencem el que serà una llarguíssima baixada. La canal de Blaconc, vorejada per immenses cingleres als dos costats, ens condueix fins el Barranc de les Coves i, una vegada passat aquest, eixim a una pista que, passant per la cua del Pantà de Guadalest (380m) ens acompanya fins Beniardà, on havíem deixat un cotxe i on acabem de caminar.

La Serrella mai ens deixa indiferents, una sensació de plenitud ens acompanya; cansats i ja tenim ganes de tornar a patejar racons preciosos d’ella que encara ens queden per descobrir.