dimecres, 17 de juliol de 2019

Centre Cultural Castellut

Les Rutes del Centre: Vall d’Ebo-Barranc de l’Infern-Avenc Ample – ( Marina Alta) – 29.10.17

Dimarts, 14 Novembre 2017, 11:33 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Avançada l’eixida pel canvi d’hora, ens vam dirigir al punt de partida, La Vall d’Ebo, municipi enclavat en un lloc privilegiat de la Marina Alta. Des d’allí, en un matí esplèndid, vam començar la ruta per la vora del riu Girona, ací anomenat d’Ebo, en direcció al Barranc de l’Infern. Deixem enrere la font d’en Gili i entrem al barranc; primer suaument, amb un llit ben ample, però que va estretint-se progressivament, amb la pedres ben polides i amb petits salts que anem salvant sense massa dificultat. A poc a poc, les parets laterals van guanyant en alçada i el llit té alguns trossos més entretinguts. La bellesa del paratge ens ompli els ulls i tenim la sensació d’estar en un lloc singular, no hi ha altre barranc que es puga comparar a aquest en les nostres comarques… Baixar saltant de penya en penya és divertit per a molts i entretingut per a altres més previnguts, no passa res, no hi ha pressa i cal gaudir d’aquests moments. Anem aproximant-nos a l’Estret, que com el seu nom indica és una angostura espectacular, amb unes parets altíssimes que ens deixen bocabadats. Uns cudols enormes donen fe de la bravura d’aquest paratge, que farà fredat quan hi haja una tronada… Fem una aturada per repostar i xarrar tranquil·lament.

Seguim baixant un poc més, s’escolten veus… Hui hi ha una caminada amb dinar popular a la Vall de Laguar, per la famosa senda morisca, o dels Escalons i ens trobem un muntó de senderistes que estan fent-la. Baixem fins el punt que ja és inaccessible sense cordes i equip especial –la Cova Santa, altre racó únic, on vam anar recentment queda ben a prop- i retornem; enfilem cap amunt en direcció contrària a la que du l’altra gent; passem per la font de Reinós i apleguem a les Jueves d’Enmig, on fem un breu descans. Seguim, ja sols, per la Mançanera, fins eixir a l’Alt de la Carretera, via que uneix la Vall d’Ebo amb Pego. Moments abans hem pogut gaudir d’una vista esplèndida sobre la Marjal de Pego-Oliva, la costa i el mediterrani. Fem un tros breu de carretera, passem per un mas amb uns burrets que es lloguen per fer passejos i ens desviem a la dreta, pel camí que va al refugi de la Figuereta. En uns minuts tenim una agradable sorpresa, l’Avenc Ample, un forat d’uns 25m d’ample i altre tant de fondo, impressionant… i perillós, afortunadament està cercat.

Agafem ara una antiga senda que ens du cap a la Vall d’Ebo per un paratge deliciós i aromàtic, ple de sajolida i pebrella que ens acompanya fins uns corrals ja a la vora del riu Girona i del mateix poble d’Ebo. Un dinar suculent, d’acord amb els paratges recorreguts, és el remat immillorable a un diumenge memorable.