Les Rutes del Centre: Sta. Anna-Arcà-Caolla Onil (L’Alcoià) FdC 32

dilluns, 2 octubre 2017, 7:39 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Reprenem l’activitat senderista, després de l’època estiuenca en què la calor, les vacances, les festes… condicionen el calendari d’excursions.

Comencem amb la sèrie de rutes per la Foia de Castalla, ja en són 32! Una sense dificultat per anar a poc a poc… Ens dirigim a l’àrea recreativa de Sta. Anna, on deixem els cotxes. Pugem a la casa Tàpena i la Font de Favanella, molt ben arreglat tot; un encert que la Diputació ho adquirira i ho posara a l’abast de la ciutadania. Baixem un poc per veure l’espectacular exemplar de llidoner que hi ha a la vora del camí que puja a l’Arcà. Més avant tenim la casa Madrid, que ha viscut temps millors, però que es manté i segueix gaudint d’un emplaçament privilegiat. Seguim per la falda de la serra en direcció a l’Arcà, una altra finca molt ben situada, amb aigua abundant i que estaria bé que es fera tot el possible per recuperar-la abans que siga tard.

Baixem per una senda fins el barranc de l’Arcà, que en ocasions puntuals ha dut molta aigua, ja que és l’eixida d’una foieta superior bastant extensa, amb finques com la Capona, Montvari, Tauenga, Palomaret… Aquest és un itinerari fàcil, entretingut i atractiu… Fem una aturada per pegar un mos i xarrar bona cosa.

Continuem pel barranc i, al cap de poc, apleguem a una finca preciosa, la Caolla. Equidistant de Castalla i Onil, amb una gran pinada a l’oest, un pati tancat davant, una casa en bon estat, una creu de pedra marcant l’entrada, els bancals cultivats… una bona mostra del que era el nostre camp uns quants anys enrere. Agafem el camí dels Pous fins enllaçar amb la senda de València, la qual seguim fins Sta. Anna, fent una aturadeta i visita en uns vivers que hi ha en aquest camí.

Com que no ha estat molt llarga i tenim temps, ens fem una cerveseta reparadora molt a gust al bar de l’àrea recreativa. Per cert, ens crida l’atenció la quantitat de gent que aprofita aquestes instal·lacions. Un exemple que haurien de seguir molts pobles, sense anomenar-ne cap.