Les Rutes del Centre: Replana del Carrascar de Castalla (Nocturna) 22.9.18 (FdC 35)

dimarts, 30 octubre 2018, 9:55 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Per molt vistes que tinguem les serres més pròximes a Castalla, mai no ens avorrirem de recórrer-les. Aprofitem la proximitat de la lluna plena de setembre per començar la temporada de tardor fent una volta per una de les més altes del nostre terme: la Replana del Carrascar.

Deixem els cotxes a l’entrador de la Font de la Carrasca, i després de tafanejar una mica per les seues quasi esgotades aigües, emprenem la pujada al mas del Carrascar, encara amb la lluna començant a il·luminar des de la carena del Cantal del Llamp, i una vegada allí, pugem al seu pou de neu, encara desconegut per a alguns dels qui avui hi anàvem.

Ja amb més llum, des del collat de les Fermoses pugem al cim de la Replana, i després de dubtar un poc intentant encertar la senda que hi mena, gaudim del sopar a la vora del piló del cim, amb les llums a la llunyania de Beneixama, Saix, Monòver, Novelda… i els quatre pobles de la Foia, mentre anem fent-nos goleta de les pròximes eixides d’una temporada carregada de magnífiques propostes excursionistes.

Tot i que acabem d’encetar la tardor, encara fa calor de ple estiu per aquestes altituds, i continuem la ruta camí de les Fermoses, però no arribem a l’antic emplaçament d’aquell gran mas, i per un camí forestal baixem vorejant les proximitats del barranc del Negre. De nit, el nostre sentit de l’orientació ens enganya i ens percatem de que estem baixant massa, però no hem de patir, que no hi ha pèrdua, i una vegada passat l’encreuament que baixa als Planets, el camí ja torna a enlairar-se i ens porta a la finca del Rebolcador, on escoltem lladrar els gossos i evitem passar-hi per davant. Un descens entre pinars, menjadors, abeuradors i amagatalls de caçadors i bancals d’ametlers ens resta fins tornar a la Font de la Carrasca, on culminem la primera ruta després de l’estiu.