dijous, 23 de maig de 2019

Dilluns, 17 Febrer 2014, 10:43 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Castalla

Espartosa-Empenyador-Cadolles de Ramon – 9.2.14 (FdC16)

EmpenyadorEl passat 9 de febrer vam començar a caminar des del Racó de l’Espartosa. Entre casetes i bancals vam anar pujant per aquest preciós paratge, fins un punt en què ens vam desviar a la Penyeta Llarga, amb l’antic alcavó on anaven a aprovisionar-se d’aigua per beure els habitants de les cases de l’Espartosa.

CadollesA continuació, ens vam dirigir a les ruïnes de la casa del Portell, on vam esmorzar. Amb el cos arregladet, vam seguir per una senda carbonera –vam passar per diverses carboneres- fins el peu dels cingles de l’Empenyador. Enmig d’un bosquet de carrasques i d’un mar de pedra sorprenent, ens vam fer camí cap a un coll que ens deixà a la mateixa carena, on el vent gelat pegava de ple. Després de fer el cim de l’Empenyador, vam anar baixant pel camí, vam agafar una desviació fins un avenc i cap a les Caolles de Ramon, encara amb aigua. D’allí, cap a la casa de l’Escaló i el Racó de l’Espartosa. Aplegant als cotxes, una arruixadeta suau ens va fer espavilar. Ben contents i satisfets, uns de cerveseta i altres cap a casa.

Nota: FdC16 vol dir Foia de Castalla i 16 són les rutes que hem fet fins ara per aquesta subcomarca des de que vam començar aquest sistema. La idea és conéixer a fons la nostra comarca. No repetir mentre es puga.

Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos