diumenge, 21 de juliol de 2019

Centre Cultural Castellut

Les Rutes del Centre: Barranc del Negre – Castalla (l’Alcoià) – FdC 23 – 10.5.15

Divendres, 15 Maig 2015, 6:48 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags : , ,

Un moment de l'excursió als peus del Pi del Litero

Un moment de l’excursió als peus del Pi del Litero

Diumenge, 10 de maig, en un matí preciós, ens vam dirigir a la Foia Catalina, on vam deixar els cotxes. Vam agafar el camí, senda després, que ens duia al pi de Litero, preciós balcó de La Foia i on habitualment fem una paradeta per respirar i contemplar el paisatge. Vam continuar amunt fins empalmar amb el camí que ve de Castalla; sempre amunt ens conduí fins la Caseta de l’Àngel i el fantàstic pi pinyoner que hi ha a l’esquerra del camí. D’allí a Les Fermoses el camí planeja i és un vertader plaer, més en aquesta època en que la vegetació renaix i ens acompanyen multitud de flors.

Aplegats on estava la casa, reposem forces una estona i visitem l’únic reducte que queda en peu de l’antiga propietat, el preciós l’aljub. Quant patrimoni perdut! Quantes vivències i esforços haurà vist aquest preciós paratge al llarg del temps!

Pou de Neu a les Fermoses

Aljub  a les Fermoses

Seguidament agafem la capçalera del barranc. Primer no és més que una rambleta menuda, però a poc a poc va agafant certa consistència, amb algun salt que hem d’esquivar pels costats. Tot aquest tros fa l’efecte que no l’ha recorregut pràcticament ningú en molt de temps, per la vegetació, pels arbres secs caiguts… Anem obrint-nos pas conforme podem. Més avant va encaixonant-se més i dóna la sensació de grandesa i profunditat; a trossos s’eixampla i resulta més còmode caminar, encara que també hem de anar buscant els passos més assequibles, hi ha grans tolls secs que dificulten el pas i els hem d’evitar . Aplegats a la Cova de la Pólvora ens agrupem, reposem líquids i contemplem la magnífica raconada. Abans, la gent jove venia sovint per ací, però ara tenim la impressió que poca gent el recorre.

El Barranc del Negre a Castalla

Passat l’únic toll de tot el trajecte amb aigua, seguim barranc avall contemplant els espectaculars menjats de les parets, covetes fetes per l’erosió. Ja queda poc, aplegats al Salt contemplem el menjat que ha fet l’erosió i que és per on desemboca aquest esplèndid barranc. Algú recorda haver-lo vist “en acció”, com un salt pirinenc, amb la part baixa posterior transformada en un gran llac i la Rambla convertida en un riu cabalós, desaiguant cap a la “baixura”. D’allí remuntem per una senda i venim a eixir a les pedreres de La Foia, i a continuació, al punt de partida.

Un itinerari de certa dificultat, però únic i molt recomanable.

Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos