dilluns, 24 de juny de 2019

Centre Cultural Castellut

Les rutes del Centre: Barranc de Cocons – Mines de l’Ocre -Bec de l’Àguila (L’Alacantí) 15.11.15

Dimecres, 25 Novembre 2015, 18:33 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

4 Les rutes del Centre Barranc Cocons Mines Ocre Bec Àguila Mutxamel

A l’eixida de l’autopista, a Mutxamel, ens esperaven els amics que resideixen per l’Alacantí i que ens acompanyaran en el recorregut de hui. Tots junts ens vam dirigir cap al punt de partida i, després de les salutacions de rigor, vam començar la ruta.

Primerament per un camí, vam passar junt a la Microreserva de Flora del Bec de l’Àguila –sembla mentida que en un lloc amb una flora aparentment pobra, hi haja espècies rares que meresquen una especial protecció-. Prompte vam aplegar al Barranc dels Cocons –el que nosaltres anomenem cadolles- i vam enfilar per ell cap amunt; realment és un lloc singular i relativament accidentat, entretingut per caminar i, com que recentment havia plogut, alguns cocons estaven plens d’aigua. Després de passar una represa –amb aigua-, vam aplegar a l’altura del barranc on comencen les Minetes de l’Ocre. L’amic Paco, de Mutxamel, ens va explicar que les explotava una companyia britànica i que, una vegada abandonades, gent de la comarca va continuar traient mineral de manera furtiva. Les obertures van superposant-se ocupant tota una lloma on estava la veta; les restes de mineral groc indiquen on estan les entrades. Alguna de les boques entra desenes de metres cap a l’interior, sent necessària alguna llanterna per entrar-hi.

1 Les rutes del Centre Barranc Cocons Mines Ocre Bec Àguila Mutxamel

Aplegats al capdamunt, ens prenem un respir i reposem forces; la pujada fins ací és empinada, però les vistes són esplèndides: tota la costa, Fontcalent, el Sit, Maigmó, Penya Roja i el Bec de l’Àguila amb el Cabeçó d’Or darrere. Conegudes, però amb una perspectiva diferent.

3 Les rutes del Centre Barranc Cocons Mines Ocre Bec Àguila Mutxamel

Reprenem el camí, momentàniament interromput per uns escandalosos moters. Ara baixem per una senda empinada fins el mateix barranc anterior, el travessem i enfilem cap al Bec, primer per un camí que prompte abandonem. Ens decidim a pujar per una drecera que posa a prova la nostra resistència, però al remat coronem el pic i reposem una estona, fem fotos, etc Finalment mamprenem la baixada cap a la urbanització on hem deixat els cotxes.

2 Les rutes del Centre Barranc Cocons Mines Ocre Bec Àguila Mutxamel

No està gens malament, el que pensavem que havia de ser poc més que un passeig, en realitat ha estat bastant trencacames, però ens hem quedat satisfets de conéixer un altre rodal del nostre País.

Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos