dijous, 18 de juliol de 2019

Centre Cultural Castellut

Les Rutes del Centre: Barranc del Cirer-Reconco-Alt del Frare Quinto /Onil (FdC 22) 8.2.15

Dijous, 19 Febrer 2015, 6:50 | Categoria : Les Rutes del Centre, Senderisme
Tags :

Enmig d’uns dies de clima extrem, aquest diumenge ens va sorprendre per la seua bonança. Va coincidir també que tota la marxa va transcórrer per la solana de la Serra d’Onil, a recer de la suau però gelada brisa del N que vam percebre quan vam aplegar a la carena. Un oratge magnífic.

Des d’un poc més amunt de La Cava, vam començar la pujada, per la vora esquerra del barranc, fins trobar un caminet, convertit en senda que ens facilitava l’ascensió. Vam parar mil vegades, la vista de La Foia a estes hores, mig amagada per la boira, era espectacular; no ens cansàvem de fer fotos. A poc a poc, el sol va anar desfent-la i nosaltres guanyant altura. La vista de les penyes del Frare Quinto, a l’altre costat del barranc, ens cridava l’atenció per la seua bravura.

Perfil de la serra del Maigmó des del Reconco

Seguim amunt fins aplegar a la base del Reconco, on el camí es desvia cap a la dreta, fins el bancal del Miracle; allí agafem la senda que ens durà als Castellars, promontori rocós veí del cim, on fem una parada i recuperem forces. A continuació ens enfilem dins d’una cavitat, una espècie de gran badall, en aquestes mateixes roques. Continuem avant cap al cim i, sense massa pausa, comencem el descens entre la pinada. Camí primer, senda després, anem perdent altura –encara queda una miqueta de neu per les ombries-. Un caminet de caçadors ens acosta, serra a través després, a l’Alt del Frare Quinto, un balcó espectacular a La Foia, de difícil accés. Un altre tros de serra a través i enllacem amb una senda que ens condueix al capdavall del barranc del Cirer o Fort com se’l coneix a Onil, on havíem començat la ruta.

La Foia des de dalt del Reconco

Un matí esplèndid per conéixer un altre tros de la serra d’Onil, tan sorprenent com bonica.

Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos