dimecres, 27 de març de 2019

Les Rutes del Centre: Volta al Cabeçó d’Or – l’Alacantí – 11.12.16

Dilluns, 26 Desembre 2016, 8:21 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Animats per tenir davant una ruta exigent, ens dirigim a l’aparcament pròxim a la Cova del Canelobre, des d’on comencem a caminar. Anem, per l’ombria de la serra, cap al Racó de Seva, lloc habitual per fer l’ascensió al cim, però nosaltres ens el deixem a la dreta, creuem el barranc de l’Ombria i […]

El desert i altres palpitacions del nou segle, d’Enric Balaguer, 16.12.16 Una presentació de luxe

Diumenge, 18 Desembre 2016, 8:42 | Categoria : Literari
Tags :

En l’espai reduït alhora que acollidor -i tan adient- de la biblioteca de Castalla va tenir lloc, el proppassat divendres 16 de desembre, la presentació del darrer llibre d’assaig d’Enric Balaguer, professor de Literatura Catalana de la UA. Com a introducció, Alba Asensi desgranà dolçament (de les cordes d’una reproducció d’arpa barroca) unes notes plàcides […]

Enric Balaguer ens presenta el seu darrer llibre “El desert i altres palpitacions del nou segle”

Divendres, 9 Desembre 2016, 9:20 | Categoria : Literari
Tags :

Divendres 16 de desembre tindrem el gust de comptar amb la presència del professor de la Universitat d’Alacant Enric Balaguer, el qual serà presentat per la nostra companya Irene Mira i estaran acompanyats musicalment per Alba Asensi; tots tres faran la presentació del llibre “El desert i altres palpitacions del nou segle”, un llibre on […]

Les Rutes del Centre: Bocairent-Els Teulars-Cova de la Sarsa Bocairent (La Vall d’Albaida) 27.11.16

Divendres, 9 Desembre 2016, 9:15 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Amb la incertesa de la predicció meteorològica, que anunciava pluja, ens dirigim a l’estació de tren de Bocairent, on deixem els cotxes. Comencem a caminar per una pista, en direcció a l’ombria, passem per les Alqueries una finca molt ben situada a la falda de la serra. Anem guanyant altura a poc a poc, agafem […]

L’Or dels Valencians: víctimes d’una injustícia !

Dilluns, 5 Desembre 2016, 14:24 | Categoria : Exposicions
Tags :

Divendres, 2 de desembre, Jaume Ortiz, coautor de l’exposició L’Or dels Valencians, introduït per Emma Rodríguez i Salvador Linares, ens va presentar els materials que s’hi exposen i ens va explicar de manera clara i didàctica el seu contingut. Molt aclaridor! Només el desconeixement de les dades que s’exposen explica que puga estar produint-se aquest […]

Exposició i presentació: L’OR DELS VALENCIANS

Divendres, 25 Novembre 2016, 13:40 | Categoria : Conferències, Exposicions
Tags :

El Centre Cultural Castellut i la plataforma Decidim hem preparat unes activitats sobre un tema sagnant per a tots nosaltres: l’infrafinançament dels valencians, la manca d’inversió estatal… la injustícia amb que som tractats. Massa temps han tingut enganyada la ciutadania, semblava que vivíem en Xauxa, però no, res d’això! Paguem més del que ens pertoca, […]

Les Rutes del Centre: La Moleta d’Aitana- Alcoleja (El Comtat) – 13.11.16

Dimarts, 22 Novembre 2016, 14:20 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

En un matí preciós de tardor, ens vam dirigir al punt de partida d’aquesta excursió, la Font de l’Arbre, on ens vam trobar amb altres companys per fer junts la ruta. Després de les salutacions de rigor, vam començar la marxa en direcció a la gran muntanya de les comarques del sud, l’Aitana. Superada la […]

Les Rutes del Centre: Masos de la Font Roja – Alcoi – 6-11-2016

Dimarts, 15 Novembre 2016, 8:44 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Primer dia de fred a les nostres terres. Ens desplacem fins la Venteta dels Cuernos per començar la nostra excursió, en la qual descobrirem alguns dels masos més desconeguts de la serra del Menejador. Baixant pel camí que voreja el barranc de l’Aigüeta Amarga ens trobem amb un nombrós grup de ciclistes d´Ibi. Deixem de […]

Refugiats: un drama que ens afecta a tots

Dilluns, 7 Novembre 2016, 8:33 | Categoria : Actualitat
Tags :

Divendres 28 d’octubre, a la Casa de Cultura, va tindre lloc la conferència “Refugiats: la vergonyosa frontera europea”, a càrrec d’Antonio Bascuñana, coordinador d’ACNUR a Alacant. Lamentablement, el dels refugiats és ara un tema de molta actualitat arran del conflicte de Síria. La postura d’Europa ha estat insolidària (i vulnera, a més, algun tractat) en […]

Les rutes del Centre: Barranc del Puntal Pelat – Castalla-Petrer 23.10.16

Dilluns, 31 Octubre 2016, 6:23 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

De bon matí ens ajuntem en una Castalla fantasma, la boira baixa li dóna un aire de pel·lícula de por, però en anar trobant-nos eixe factor queda en segon terme. Agafem els cotxes fins la casa del Portell, des d’on hi ha una vista privilegiada, amb tota la Foia coberta per la blanura… i nosaltres […]