dilluns, 22 de abril de 2019

Paca Rico ens ha deixat

Diumenge, 21 Desembre 2014, 7:31 | Categoria : Actualitat
Tags :

I a poc a poc esdevindràs tan nostra… Parlem de tu, però no pas amb pena. Senzillament parlem de tu, de com ens vas deixar, de les teves coses parlem i també dels teus gustos, del que estimaves i el que no estimaves, del que feies i deies i senties, de tu parlem, però no […]

PRESENTACIÓ DE LA NOVEL•LA QUAN CAMINÀREM LA NIT

Dimecres, 3 Desembre 2014, 14:38 | Categoria : Literari
Tags :

Divendres 28 de novembre va tindre lloc a l’Auditori de Castalla la presentació de l’obra guanyadora de la dihuitena edició del Premi Enric Valor de Novel·la. L’autor, Joanjo Garcia (València, 1977), ens va donar detalls de la creació d’aquesta narració que rescata per al lector esdeveniments rellevants del nostre passat, en concret del tardofranquisme i […]

Memòria del Centre: Conferències II

Dilluns, 24 Novembre 2014, 10:06 | Categoria : Conferències
Tags : , ,

Seguim plasmant la trajectòria del Centre al llarg dels anys. Conforme déiem no fa molt, les conferències sempre han estat una activitat de referència per a la nostra entitat i aquestes entregues en són la prova. En aquesta ocasió en recordem unes quantes més: unes de clar caràcter social, com les de immigració, la […]

Joanjo García presentarà “Quan caminàrem la nit” a Castalla el pròxim 28 de novembre

Dimecres, 19 Novembre 2014, 16:09 | Categoria : Actualitat, Literari
Tags :

L’acte, organitzat pel Centre Cultural Castellut, tindrà lloc a l’Auditori de Castalla a partir de les 19.30 hores. “Quan caminàrem la nit” tracta dels interrogants al voltant de la nit 23-F, durant el colp d’estat fallit de Tejero, mitjançat dues històries paral·leles (l’una al tardofranquisme i l’altra als anys 90),  a través d’una trama intrigant […]

Les Rutes del Centre : Xaparral-Sit, Petrer (Valls del Vinalopó) 2.11.14

Dimecres, 5 Novembre 2014, 14:22 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

De bon matí eixim cap a Petrer, on ens trobem amb dos amics que ens acompanyaran en l’excursió d’aquest diumenge; no hi ha res com dur guies sabuts i autòctons, es trau molt més profit a les rutes. Comencem a caminar des de la benzinera de Les Salinetes, en direcció al paratge anomenat Llobera, sempre […]

Les Rutes del Centre: Cava Gran de Xàtiva (19-11-2014)

Dimarts, 28 Octubre 2014, 6:13 | Categoria : Les Rutes del Centre, Senderisme
Tags :

Tot i que en un principi, l’excursió que teníem programada era una travessa des de Cocentaina fins a Alfafara, un canvi d´última hora va fer que decidírem començar i acabar a Alfafara. La Mariola encara ens té guardades algunes sorpreses. Començàrem pujant en direcció al càmping per una senda enlairada, envoltada de pinars i bosquetons […]

L’obra de teatre “Diàlegs de dalt i de baix” el pròxim 31 d’octubre a l’Auditori de Castalla

Dissabte, 25 Octubre 2014, 7:32 | Categoria : Teatre
Tags :

La pròxima activitat del Centre és una obra de teatre. Feia temps que no en dúiem i, aprofitant un contacte i que baixaven a la Universitat d’Alacant, hem aconseguit que actuen ací a Castalla el grup Oracles Teatre, amb l’obra “Diàlegs de dalt i de baix”, guanyadora del VIIIé Premi de tatre Ciutat de […]

El Centre Cultural Castellut presenta el film “Las Maestras de la República” el pròxim 24 d’octubre

Divendres, 17 Octubre 2014, 13:35 | Categoria : Actualitat
Tags :

El Centre Cultural Castellut ha preparat la projecció del documental “Las maestras de la República”, divendres 24 a les 20h, a la Casa de Cultura. El compromís del govern republicà amb l’ensenyament està fora de tot dubte i el de les mestres republicanes també. Aquest documental ens ho demostra. Podem imaginar-nos la diferència de país […]

Les Rutes del Centre: El Puntal – 5.10.14

Dimarts, 14 Octubre 2014, 7:19 | Categoria : Les Rutes del Centre, Senderisme
Tags :

Diumenge 5, després d’unes quantes arruixades la serra té una cara nova: plantetes assedegades recobren la verdor –increïble com són d’agraïdes-, tolls pels camins, rastres d’animals, ambient net i pur, blanura a les fondalades, un sol potent que la desfa, en resum, una natura viva i preciosa que recobra part de la seua normalitat. Partim […]

Les rutes del Centre: Cabeço Gros – La Blasca 21.9.14

Dimecres, 1 Octubre 2014, 9:24 | Categoria : Les Rutes del Centre
Tags :

Després del parèntesi estiuenc, diumenge 21, una altra vegada ens vam trobar els companys del grup de muntanyisme. Guiats pel company J.L. vam començar la ruta a l’altura de casa Marco, en la carretera de Biar a Banyeres. Prompte el camí va anar empinant-se; ens vam desviar breument per veure uns alcavons actualment secs, com […]